REGULAMIN PRZEWOZÓW
OBOWIAZUJĄCY W FIRMIE
TRANSWAL GRZELAK SPÓŁKA JAWNA
DEFINICJE
Pasażer – osoba korzystająca z usługi przewozu na podstawie ważnego biletu.
Przewoźnik – wybrana przez Pasażera firma wykonująca przewóz autokarem pasażerów, na podstawie licencji na wykonywanie przewozu osób.
Bilet elektroniczny – bilet nabyty i wydrukowany przez klienta za pośrednictwem stron: www.transwal.pl lub e-podróżnik.
Użytkownik – użytkownik portalu korzystający z serwisu w celu zakupu biletu lub złożenia
zamówienia na rezerwację.
Przewóz Pasażerów przez firmę
TRANSWAL GRZELAK SPÓŁKA JAWNA
Odbywa się zgodnie z następującymi warunkami:
I. WARUNKI OGÓLNE
- Zawarcie umowy przewozu w regularnym przewozie osób wymaga spełnienia przez Podróżnego warunku nabycia biletu na przejazd i udokumentowania Przewoźnikowi przysługujących mu uprawnień do przejazdu ulgowego lub okazania dokumentu uprawniającego do zajęcia miejsca w autobusie bez uiszczenia zapłaty za przejazd.
- Przewóz pasażerów odbywa się w oparciu o odpowiedni bilet lub dokument uprawniający do przejazdu, ważny na określony dzień, godzinę i trasę przejazdu.
- Sposób ustalania i wysokość opłat za przewóz osób oraz zakres i warunki realizacji uprawnień do przejazdów ulgowych i bezpłatnych określa stosowana przez firmę TRANSWAL GRZELAK SPÓŁKA JAWNA w Lidzbarku Warmińskim, taryfa i wydane na jej podstawie cenniki oraz właściwe ustawy i rozporządzenia a także zawarte z uprawnionymi organami umowy.
- Pasażer ma obowiązek okazać kierowcy a także uprawnionej osobie podczas kontroli w czasie podróży, dokument uprawniający do korzystania z ulgowego przejazdu, z godnie z odpowiednimi przepisami.
- Każdy Pasażer może zabrać ze sobą jedno dziecko do lat 4, z zastrzeżeniem, że nie korzysta ono z oddzielnego miejsca do siedzenia.
- Wsiadanie i wysiadanie z autobusu jest dozwolone wyłącznie w miejscach określonych w rozkładzie jazdy, na bilecie oraz wskazanych przez kierowcę autobusu.
- Pasażer, który nabył bilet w kasie lub za pośrednictwem strony internetowej, zobowiązany jest stawić się na przystanku, co najmniej 10 minut przed planowanym odjazdem autobusu
- Do kontroli biletów oraz dokumentów uprawniających do przejazdów ulgowych, upoważniony jest kierowca oraz inne uprawnione osoby, posiadające ważny identyfikator.
- Zgodnie z zapisami Ustawy Prawo o Ruchu Drogowym, w autokarach nie ma obowiązku przewożenia dzieci w fotelikach ochronnych.
- Pasażer objęty jest ubezpieczeniem od Następstw Nieszczęśliwych Wypadków (NNW) Przewoźnika. Ubezpieczenie obejmuje tylko sytuacje, które wydarzyć się mogą w trakcie pobytu Pasażera w autokarze. Inne zdarzenia losowe, powodujące szkody Pasażera powstałe poza autokarem, nie są objęte tym ubezpieczeniem.
- Wszelkie reklamacje i uwagi związane z wykonaniem umowy przewozu należy kierować:
TRANSWAL GRZELAK SPÓŁKA JAWNA
11-100 Lidzbark Warmiński, ul. Kopernika 33
- Pocztą elektroniczną na adres:
lidzbark@transwal.pl
Przy zgłoszeniu reklamacji należy: opisać zaistniałe okoliczności, zastrzeżenia, doznane szkody oraz określić sposób rekompensaty. Reklamacja musi być podpisana przez osobę uprawnioną do jej złożenia.
Do reklamacji należy dołączyć bilet lub jego kserokopię, a w przypadku reklamacji dotyczącej bagażu pisemne potwierdzenie jego uszkodzenia lub utraty.
W sytuacjach nagłych lub nieuwzględnionych w niniejszym Regulaminie, Pasażerowie mogą kontaktować się z biurem pod numerem telefonu 693-431-363 lub 515-147-257.
II. BILETY
- Bilety miesięczne wydaje się na okres jednego miesiąca kalendarzowego, na określone kursy i relacje. Bilet miesięczny imienny może nabyć każda osoba fizyczna. Osoba uprawniona do korzystania z ulgi na mocy przepisów szczególnych może nabyć bilet miesięczny ulgowy.
- Kasy biletowe prowadzą sprzedaż biletów jednorazowych i miesięcznych. Przedsprzedaż biletów prowadzona jest maksymalnie 30 dni planowaną podróżą a w przypadku jednoczesnego nabywania biletu na podróż powrotną, na 30 dni przed tą podróżą.
- Pasażer powinien niezwłocznie po nabyciu sprawdzić prawidłowość wystawionego biletu.
- Bilet uprawnia do przejazdu określonym kursem autobusem i nie daje prawa do przerwy w podróży na przystankach pośrednich na trasie przejazdu.
- Kierowca ma prawo do dysponowania miejscami w autobusie.
- Po rozpoczęciu podróży przekazywanie biletu innym pasażerom jest zabronione.
- Na miejsce biletów skradzionych lub zagubionych nie będą wystawiane wtórniki.
- Bilet uszkodzony, zniszczony lub przeprawiony jest nieważny.
- Pasażer zobowiązany jest posiadać przy sobie w czasie korzystania z przejazdu ważny bilet lub dokument uprawniający do przejazdu, a także okazać go na żądanie obsługi autobusu i organów kontroli.
- W przypadku stwierdzenia przez uprawnione osoby braku ważnego biletu, zostanie na Pasażera nałożona opłata dodatkowa. Dalsze kontynuowanie jazdy może odbywać się po wykupieniu biletu do miejsca docelowego, a gdy jest to niemożliwe, doliczeniu wartości biletu do opłaty dodatkowej.
- W celu złożenia rezerwacji/wykupienia biletu on – line, Użytkownik podaje informacje:
- Kurs, czyli kierunek podróży
- Datę podróży
- Godzinę odjazdu
- Przystanek początkowy
- Przystanek końcowy
- Nazwisko i /lub Imię.
III.REZERWACJE TELEFONICZNE
- Rezerwacje można składać pod numerami telefonów podanymi na stronie internetowej Przewoźnika.
- Złożona rezerwacja telefoniczna traci swoją ważność na 10 minut przed odjazdem autobusu.
- W uzasadnionych okolicznościami przypadkach Przewoźnik zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia rezerwacji (brak wolnych miejsc na dany kurs, zbyt późne złożenie rezerwacji, niestosowanie się do niniejszego Regulaminu).
- Podczas telefonicznego rezerwowania miejsca w autokarze, Pasażer zobowiązany jest do podania swojego Nazwiska.
- W celu weryfikacji oraz możliwości skontaktowania się z Pasażerem w nagłym przypadku, osoba rezerwująca może zażądać podania numeru telefonu do Pasażera.
IV. BAGAŻ
- Kierowcy są odpowiedzialni za umieszczanie bagażu Pasażerów w luku bagażowym.
- Firma TRANSWAL przewozi w pomieszczeniach bagażowych jedną sztukę bagażu o sumie wymiarów (długość, wysokość, szerokość) 150 cm na oddającego ten bagaż Pasażera. Bagaże dodatkowe i ponadwymiarowe przewiezione zostaną w miarę możliwości.
- Bagaż oddany do przewozu w luku bagażowym powinien być zapakowany w taki sposób, by nie uległ w czasie przewozu uszkodzeniu lub zniszczeniu.
- Na pokład autobusu można zabrać jedynie bagaż podręczny, którego rozmiary pozwalają na umieszczenie na półkach nad głową Pasażera lub pod fotelem.
- Rzeczy wartościowe takie, jak np. elektronika, gotówka, biżuteria itp. Powinny być przewożone w bagażu podręcznym, pod opieką Pasażera.
- Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za szkody polegające na utracie lub uszkodzeniu przewożonej gotówki, biżuterii, papierów wartościowych, sprzętu elektronicznego oraz rzeczy o wartości naukowej, artystycznej lub kolekcjonerskiej chyba, że rzeczy te przyjął na przechowanie albo szkoda wynikła z winy umyślnej lub rażącego zaniedbania Przewoźnika. W przypadku przewozu rzeczy o większej wartości, a w szczególności sprzętu elektronicznego, Pasażer ubezpiecza je we własnym zakresie i zgłasza ten fakt obsłudze w chwili przekazania bagażu do luku bagażowego, wówczas powinien on być oznaczony imieniem i nazwiskiem Pasażera.
- Zabrania się przewozu rzeczy, których przewóz jest niedozwolony na podstawie odrębnych przepisów. Przewoźnik odmówi zabrania bagażu niebezpiecznego oraz o nieprzyjemnym zapachu.
- Przedmioty pozostawione w autokarze przez zapomnienie lub z innych powodów nie są objęte ochroną i odpowiedzialnością Przewoźnika.
- Jeżeli Pasażer w chwili opuszczenia autokaru stwierdzi brak lub uszkodzenie swojego bagażu, zobowiązany jest natychmiast poinformować o tym fakcie kierowcę.
V. PRZEWOŹNIK
- Przewoźnik dołoży wszelkich starań, aby przewieźć Pasażera i jego bagaż w odpowiednim czasie, ale z przyczyn niezależnych od niego, nie może tego zagwarantować.
- Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia i ich dalsze skutki spowodowane czynnikami administracyjnymi (np. kontrole policyjne, kontrole ITD) lub innymi czynnikami niezależnymi od Przewoźnika (np. problemy techniczne, akty wandalizmu i terroru, warunki atmosferyczne, utrudnienia w ruchu drogowym).
- Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za osoby małoletnie podróżujące bez prawnego opiekuna.
- Przewoźnik ma prawo nie dopuścić do zajęcia miejsca w autokarze lub odmówić dalszego przewozu bez konieczności zwrotu kosztów poniesionych przez Pasażera w związku z podróżą, w przypadku, gdy Pasażer:
- nie przestrzega postanowień niniejszego Regulaminu,
- znajduje się w stanie wskazującym na spożycie alkoholu lub środków odurzających (np.: narkotyków),
- znajduje się w stanie lub zachowuje się w sposób, który mógłby negatywnie wpływać na bezpieczeństwo lub komfort podróży współpasażerów,
Skutki prawne wymienionych sytuacji ponosi Pasażer. Skorzystanie przez Przewoźnika z uprawnień, o których mowa w tym punkcie nie uprawnia Pasażera do żądania z tego tytułu jakiegokolwiek odszkodowania.
- Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w przypadku, gdy Pasażer nie zgłosi się do autobusu po postoju.
- Przewoźnik zastrzega sobie prawo do zmiany środka transportu, rozkładu jazdy itp. w sytuacji, gdy z przyczyn od niego niezależnych będzie to konieczne.
VI. NARUSZENIE PORZĄDKU
- W autobusie zabronione jest spożywanie alkoholu, palenie tytoniu oraz spożywanie innych środków odurzających.
- Zabronione jest zajmowanie miejsc oraz przebywanie w autobusie osób będących pod wpływem alkoholu i innych substancji odurzających.
- Zauważenie przez kierowcę lub inna osobę z obsługi faktu, iż Pasażer pali papierosy, spożywa alkohol bądź przyjmuje inne substancje odurzające, jest jednoznaczne z natychmiastowym zakończeniem podróży przez Pasażera.
- Radia i inne urządzenia grające, w tym instrumenty grające mogą być używane w trakcie podróży pod warunkiem, że nie są słyszalne przez innych Pasażerów.
- Zakazane jest zajmowanie w autobusie miejsc zajętych już w sposób widoczny przez innych Pasażerów.
- Pasażer odpowiada za szkody wyrządzone Przewoźnikowi (w tym szczególnie za zniszczenia wyposażenia autokaru) i innym Pasażerom na zasadach ogólnych przewidzianych przepisami Kodeksu Cywilnego.
- Pasażer, który w sposób umyślny lub wskutek zaniedbania zanieczyszcza lub niszczy autokar, jest zobowiązany do zapłaty na rzecz Przewoźnika kwoty stanowiącej równowartość kosztów, które musi ponieść Przewoźnik w celu całkowitego naprawienia szkody. W przypadku, gdy wyrządzenie szkody w sposób, o którym mowa w zdaniu pierwszym spowoduje wyłączenie autokaru z eksploatacji, to Pasażer zobowiązany jest do uiszczenia dodatkowo na rzecz Przewoźnika kary umownej w kwocie 500 PLN za każdy dzień wyłączenia autokaru z eksploatacji.
VII. PRZEWOŻENIE ZWIERZĄT
- Zabrania się przewożenia zwierząt na pokładzie autobusów za wyjątkiem psa przewodnika osoby z niepełnosprawnością lub niewidomej, który musi zostać przewieziony razem z tą osobą.